‘Bij IJskoud word je echt gezien, daar hou ik van.’

‘Bij IJskoud word je echt gezien, daar hou ik van.’
Picture of José Komin
José Komin

Directeur IJskoud

In eerdere blogs lieten we Sascha, Eva en Matthijs al aan het woord over hun werk bij IJskoud. In deze blog vertelt Gaby Ariese over haar werk. Hoe is het om de spil tussen klant en technicus te zijn, welke rol speelt AI in haar werk en wat doet ze als ze niet aan het werk is?


Serviceoffertes

Ik ben ruim twee jaar geleden bij IJskoud begonnen. Eerst als servicecoördinator, maar langzaamaan is mijn takenpakket steeds breder geworden. Sinds oktober 2022 ben ik verantwoordelijk voor de serviceverkoop en maak ik de calculaties. Als we reparaties moeten uitvoeren of koelinstallaties vervangen, komen klanten eerst bij mij terecht. Ik zorg dan voor de serviceoffertes. Daarnaast ben ik betrokken bij de planning en bied ik ondersteuning waar nodig. Dat kan variëren van collega’s assisteren met het uitzoeken van dingen tot het bestellen van materialen.


De schakel tussen klant en techniek

Ik ben als het ware de spil tussen onze klanten en de technici. Ik onderhoud goed contact met zowel opdrachtgevers als monteurs en probeer de soms technische taal zo goed mogelijk te vertalen naar taal die ook de klant begrijpt. Als er vragen binnenkomen, ga ik – als dat nodig is – te rade bij de monteurs om de antwoorden te achterhalen.


Focus op verkoop

Waar Sascha zich vooral richt op contractbeheer, ligt mijn focus meer op de verkoop. Als er per mail een alarm binnenkomt, log ik in om uit te zoeken of het werkelijk om een storing gaat of dat het iets is dat eenvoudig op te lossen is. Dankzij de online analyse van FreezerData worden veel incidenten die vroeger als storingen werden gezien, al snel geïdentificeerd als niet-storingen. Vaak is het namelijk iets heel simpels, zoals een deur die te lang open staat, een overbeladen koelkast of een andere menselijke fout. Als het toch wat ingewikkelder blijkt te zijn, bespreek ik met een monteur wat de mogelijke oorzaak kan zijn en plan ik een afspraak in. Door meldingen samen met FreezerData te analyseren, voorkomen we dat monteurs voor niets op pad gaan. Ron beschreef het heel mooi in zijn blog: FreezerData is een soort buddy, die bij de klant is als de monteurs er niet zijn.


Mensgericht bedrijf

Ik koos voor IJskoud omdat het een kleinschalig en heel mensgericht bedrijf is met korte lijntjes. Je kunt hier met alles, zowel op zakelijk als op persoonlijk, bij elkaar terecht. Bij een groot bedrijf ben je al snel een nummer, dat is hier heel anders. Bij IJskoud word je echt gezien, daar hou ik van.


Bijleren

Ik wil mijn technische kennis graag verder uitbreiden en mijn werkzaamheden verbreden. Toen ik begon als servicecoördinator was ik vooral bezig met het plannen van storingen, inmiddels ben ik doorgegroeid naar serviceverkoop, waarbij ik offertes uitwerk en de bestellingen doe. Ik krijg veel ondersteuning van Henk, die mij helpt met het maken van koellastberekeningen en het interpreteren van opnames van monteurs, zodat ik kwalitatief goede offertes kan uitbrengen. Ik leer continu bij en ben hier nog lang niet uitgeleerd.


Nooit saai

In mijn vrije tijd spreek ik graag af met vrienden en vriendinnen. Lekker een filmpje kijken, uit eten gaan of een drankje doen in de stad. Ik houd ook van koken en vrienden bij mij thuis te ontvangen. Daarnaast ga ik graag naar de sauna of naar een voetbalwedstrijd van Ajax. Dat was even iets minder leuk, maar het is in elk geval nooit saai. Ongeplande activiteiten, daar ben ik ook wel voor te porren. Dat leidt nogal eens tot spontane uitstapjes of weekendjes weg.


Warme groet,


Gaby Ariese

Deel dit bericht

Meer van dit ontvangen in uw inbox? Schrijf u direct in voor onze nieuwsbrief.

Laatste berichten